مقالات

پوشش حرفه ای برای خانمها در محیط های رسمی چگونه است؟

پوشش یک انسان همیشه و در هر شرایطی تاثیر گذار است و هرکسی باید متناسب با انواع محیط ها یا شرایطی که در آن است لباس بپوشد همانطور که شما در میهمانی های دوستانه از لباس های راحت و اسپرت استفاده می کنید به همان گونه نمی توانید در محل کار از مانتوی جلوباز استفاده کنید. در این مقاله از پوشش حرفه ای خانم ها در محیط کار سخن گفته ایم.

 

 

محل کار یک محیط رسمی و حرفه است که نوع پوشش و رفتار  شما در آن بسیار مهم است به خصوص اگر شما یک خانم باشید پوشش حرفه ای برای شما بسیار مهم است و واقعیت این است که شما بدون داشتن یک پوشش حرفه ای حتی نمی توانید به درستی رفتار کنید و در نتیجه با سرزدن هرگونه خطای کوچکی از طرف شما، مشکلی برای شما به وجود خواهد آمد و حتی ممکن است نتوانید به اهداف دور و دراز خود دست یابید پس قبل از هرچیز به عنوان یک خانم باید پوشش حرفه ای را برای خود فراهم کنید.

پوشش حرفه ای خانمها در یک فضای رسمی شامل چه چیزی می شود؟

اولین نکته ای که یک خانم حتما باید در محل کار یا یک محیط  کاملا رسمی آن را در نظر داشته باشد نوع پوشش خود است و باید پوشش حرفه ای  داشته باشد؛ در یک پوشش رسمی و درست روکش سر برای یک خانم باید مقنعه باشد شما در یک فضای رسمی نمی توانید از شال یا روسری حتی بدون طرح خاصی هم استفاده کنید زیرا اشال و روسری اصلا برای محل کار شما مناسب نیست و در اصل پوشش حرفه ا ی شما را زیر سوال می برد و برای مانتو هم باید یک مانتوی رسمی را در نظر بگیرید خانم ها در فضای رسمی نمی توانند مانتوی جلو باز بپوشند و یا اینکه از مانتوهای رسمی ولی درعین حال تنگ و چسبان استفاده کنند زیرا این  گونه لباس پوشیدن در یک محیط رسمی فقط شخصیت شما را زیر سوال می برد؛ پیشنهاد خاص ما به شما این است که از رنگهای روشن تر برای مانتوی خود استفاده کنید زیرا رنگهای تیره سن شما را بیشتر از حالت عادی نشان می دهد.

در پوشش حرفه ای یک خانم، کفش باید از چه نوعی باشد؟

در فضای حرفه ای کفشی که استفاده می کنید نباید غیر حرفه ای و غیر استاندارد باشد کفش های جلو باز و پاشنه بلند یا کفش های اسپرت و ورزشی با رنگ های مختلف پوشش حرفه ای شما را خراب می کند پس لطفا از پوشیدن این مدل کفش ها به شدت خود داری کنید؛ کفش شما در پوشش رسمی باید رسمی و متناسب با لباستان باشد و همچنین کیف و شال نیز باید متناسب با لباس و کفشی باشد که برای پوشیدن انتخاب می کنید تا بتوانید یک پوشش درست  را برای خود به وجود بیاورید.

حرفه ای لباس بپوشید

 

آیا در فضاهای رسمی خانم ها می توانند از زیورآلات استفاده کنند؟

در پاسخ باید بگویم که خیر استفاده از زیور آلات برای خانم ها در فضای کاری و رسمی ممنوع است و باعث به هم ریختن پوشش رسمی شما می شود البته استفاده از یک رینگ کوچک در دست هیچ مشکلی ندارد اما از زیور آلاتی که خانم ها به صورت روزانه و یا در میهمانی ها و مراسم های مختلف استفاده می کنند باید خوددای کنید.

استفاده از لاک برای خانم ها در فضای رسمی ممنوع است و یک خانم با یک پوشش رسمی نباید آرایش زیادی داشته باشد شما می توانید یک آرایش بسیار ملایم داشته باشید و نه بیشتر!

و اما مهم ترین نکته درباره ی پوشش خانم ها در فضای رسمی درباره ی استفاده از انواع عطر و ادکلن است یک خانم با وقار در یک فضای رسمی برای داشتن پوشش حرفه ای از عطر و ادکلنی با رایحه های بسیار ملایم استفاده می کند و فقط در حد یک یا دو پاف و نه بیشتر از آن! زیرا بیشتر از آن ممکن است در اطرافیانتان در محیط کاری موجب آلرژی شود به همین ذلیل  باید به این نکته همیشه توجه داشته باشید.

 نکته جالب استفاده از یک ادکلن غیر حرفه ای آن است که برای مثال اگر شما بعد از استفاده از یک نوع عطر یا ادکلن غیر حرفه ای وارد جلسه کاری شوید و شروع به مذاکره کنید ممکن است جلسه مذاکره خود را نابود کنید و شما طرف بازنده ی این مذاکره باشید!  بله درست است نوع ادکلن شما همین قدر درپوشش حرفه ای شما تاثیر گذار است و پیشنهاد ما به شما برای استفاده از عطر و ادکلن با بوی ملایم مثل رایحه ی انواع گل ها می باشد.

تمام نکات یادشده برای کمک به شما خانم گرامی برای داشتن یک پوشش درست در محیط کاری است زیرا بسیار مهم است که در فضای کاری و رسمی چگونه لباس بپوشید همانطور شما در یک میهمانی دوستانه از مقنعه یا مانتوی رسمی استفاده نمی کنید در فضای کاری نیز نمی توانید یک تیپ اسپرت داشته باشید در همین راستا می توانید با رجوع به مقاله کت و شلوار استاندارد چه ویژگی هایی داشته باشد؟ نیز از نوع پوششی که آقایان باید در محیط رسمی داشته باشند مطلع شوید.

نمایش بیشتر

پارسا عبداله پور

من پارسا عبداله پور، نویسنده و مدرس سخنرانی و مهارتهای ارتباطی، کمک می کنم افراد موفق جامعه با جذابیت در بیان و افزایش مهارتهای سخنرانی و ارتباطی، جایگاه اجتماعی و مالی خود را ارتقا دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: آکادمی سخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا