مقالات

جدیدترین نکات آموزش پرزنت حرفه ای برای علاقه¬مندان- آکادمی سخن

تا به حال شده بخواهید محصول یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید؟ یا اینکه بخواهید با توضیح مهارت های خود برای یک کارفرما پروژه ای دریافت کنید؟

همه انسان ها هر روزه در حال معرفی محصول، خدمات و یا تخصص و مهارت خود به افراد دیگر هستند تا بتوانند با معرفی آن ها به مشتریان درآمد بیشتری کسب کنند. به این کار پرزنت کردن می گویند.

پرزنت محصول یا خدمات، مهم ترین بخش هر تجارتی محسوب می شود. اگر شما نتوانید به خوبی محصول خود را معرفی کنید، نمی توانید کسب و کارتان را رشد دهید. به این صورت هیچ افزایش درآمدی را هم تجربه نخواهید کرد!

در این مقاله قصد داریم به شما خوانندگان عزیز آموزش پرزنت حرفه ای بدهیم تا بتوانید در شرایط و موقعیت های گوناگون با ارائه بهترین توضیحات پیشرفت بیشتری در مسیر کار و زندگی خود داشته باشید.

 

آموزش پرزنت حرفه ای محصول یا خدمات

پرزنت به معنی معرفی محصول یا خدمات گوناگون به مشتریان است به طوری که این توضیحات بتواند افراد را برای خرید محصول یا خدمات شما ترغیب کند.

بسیاری از افراد تصور می کنند تنها با توضیح در مورد کاربرد و ویژگی های خدمات خود می توانند آن را به فروش برسانند در حالی اصلا اینطور نیست!

هر محصول یک داستان مخصوص به خود دارد؛ زمانی که محصول شما نتواند ارزش و اعتبار خاصی برای مشتریان ایجاد کند هیچ فردی برای خرید آن ترغیب نمی شود.

هنگامی شما می توانید یک پرزنتور حرفه ای باشید که از تمامی تکنیک ها و شیوه های این مهارت مهم آگاهی داشته باشید. در ادامه مقاله شما را با تکنیک هایی آشنا خواهیم کرد که اگر به آن ها عمل کنید فروشتان چند برابر خواهد شد!

 اهمیت آموزش پرزنت حرفه ای

شاید از خود بپرسید فراگیری این مهارت چه کمکی به شما خواهد کرد؟ در پاسخ باید بگوییم هیچ محصولی بدون پرزنت حرفه ای به فروش نمی رسد!

جهان امروز دنیای تکنولوژی و آگاهی است، مخاطبان روز به روز آگاهی بیشتری یافته و از خود می پرسند برای خرید یک محصول چه دلیل قانع کننده ای دارند؟

پرزنت کردن، یعنی آوردن دلایل قانع کننده ای که به واسطه آن ها شما بتوانید مشتری هایتان را با نیازهایشان آشنا کنید.

شاید حتی مشتری شما به نیاز خود برای خرید یک کالا آگاه نباشد و اینجا همان جایی است که شما با پرزنت حرفه ای، او را از نیاز خود آگاه کرده و در نهایت محصول تان را به فروش می رسانید.

ارزش ایجاد کنید!

متقاعد کردن مشتریان تنها زمانی اتفاق می­افتد که ارزشی بزرگ برای آن ها ایجاد کرده باشید. وقتی خواستید محصول یا خدمت خود را پرزنت کنید از خود بپرسید کالای من قرار است چه ارزشی برای مشتریانم ایجاد کند؟ یا اینکه قرار است کدام یک از مشکلات آن ها را رفع کند؟

قبل از معرفی محصول مشکل و نیاز اصلی مشتریان را بررسی کنید و در زمان پرزنت با آوردن دلایلی قانع کننده آن ها متقاعد کنید که کالای شما قرار است یکی از مشکلات مهم زندگی شان را حل کند.

فن بیان خود را تقویت کنید

تسلط بر گفت و گو و نحوه ارائه توضیحات، نکته مهم بعدی است که باید در پرزنت به آن توجه کنید.

مشتری می خواهد کلماتی قدرتمند و بدون ایراد لفظی را از شما بشنود؛ گذشته از این ها اگر شما فن بیان خوبی نداشته باشید اصلا چطور قرار است که یک پرزنتور حرفه ای باشید؟

زبان شما مهم ترین ابزارتان برای پرزنت محصول است پس حتما بر روی مهارت های کلامی و فن بیان خود به خوبی کار کنید.

مشتریان را به خوبی بشناسید

اگر قرار باشد از یک تکنیک برای همه مشتریان خود استفاده کنید هیچ وقت نتیجه ای خوبی دریافت نمی کنید!

دنیا پر از انسان های با علایق و شرایط بسیار متفاوت است و هر کسی می تواند دیدگاه مخصوص خود را داشته باشد. تفاوت دیدگاه ها نیازهای متفاوتی را به وجود می آورد.

بنابراین حتما قبل از اینکه بخواهید محصول یا خدمات خود را معرفی کنید مشتری و علایقش را شناخته و متناسب با نیاز او پرزنت کردن را آغاز کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید

 اعتماد به نفس شما بر کلام و حرکات بدنی تان تاثیر بسیار مهمی دارد. بدون وجود اعتماد به نفس هیچ وقت نمی توانید آنطور که لازم است مراحل پرزنت یک محصول را به سرانجام برسانید.

به خاطر داشته باشید که مهم ترین ویژگی یک بازاریاب حرفه ای اعتماد به نفس او است.

جلسه معارفه را کوتاه کنید

حقیقت این است که یک مشتری تنها ۹۰ ثانیه به شما توجه خواهد کرد! اگر نتوانید در مدت ۹۰ ثانیه مشتری را به خرید ترغیب کنید فرصت اصلی را از دست داده اید و صحبت های بعدی تان بی فایده خواهد بود.

البته قرار نیست تمام پرزنت شما در ۹۰ ثانیه انجام شود اما شما باید توضیحات خود را به نحوی آغاز کنید که حرف هایتان برای مشتری جذاب به نظر برسد و مشتاقانه به ادامه سخنانتان گوش دهد.

 به خوبی گوش کنید

توجه کنید در جلسه پرزنت تنها یک طرفه صحبت نکنید. باید به خوبی به سخنان و خواسته های مشتریان گوش دهید تا آن ها بتوانند به شما اعتماد کنند.

چطور یک پرزنتور حرفه ای شویم؟

برای اینکه بتوانید پرزنتور حرفه ای شوید باید آموزش پرزنت حرفه ای را شروع کنید. سایت های زیادی در مورد فروش و بازاریابی فعالیت می کنند اما پیشنهاد ما به شما سایت آکادمی است که چندین سال در این زمینه سابقه داشته و توانسته به افراد زیادی در زمینه فروش بیشتر و افزایش درآمد مشاوره بدهد.

سخن اخر

آموزش پرزنت حرفه ای می تواند تجارت شما را متحول کند. کسب و کارها با یادگیری اصول فروش و متقاعدسازی درآمد خود را افزایش داده و تنها از این راه به پیشرفت های بالاتری دست پیدا می کنند. پس حتما همین حالا به آکادمی سخن مراجعه کرده و به یک پرزنتور حرفه ای تبدیل شوید.

نمایش بیشتر

پارسا عبداله پور

من پارسا عبداله پور، نویسنده و مدرس سخنرانی و مهارتهای ارتباطی، کمک می کنم افراد موفق جامعه با جذابیت در بیان و افزایش مهارتهای سخنرانی و ارتباطی، جایگاه اجتماعی و مالی خود را ارتقا دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا