مقالات

یک کت و شلوار استاندارد برای داشتن ظاهر حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

این روزها لباس پوشیدن نیز شرطی شده است در یک مهمانی نمی توانید کت و شلوار رسمی و در یک جلسه مهم کاری با استایل مهمانی تشریف بیاورید. اما همین لباس ها نیز معیاری دارند مثلا کت و شلوار مردان در محیط حرفه ای که حتما باید یک کت و شلوار استاندارد محیط کار باشد.

 

 

 

افراد حرفه ای ظاهری حرفه ای دارند؛ شما بخواهید یا نه ابتدا ظاهر شما در نظر افراد نمایان می شود و بعد رفتار شما، این که رفتار شما باید کاملا حرفه ای باشد تا در محیط کار یا در هنگام مذاکره با ارباب رجوع و جلسات فروش موفق عمل کنید برهرکسی آشکار است اما آیا می دانید نوع لباس و ظاهر شما هم به همان اندازه در کار شما تاثیر گذار است؟ و یا حتی در بعضی موارد بیشتر! تصور کنید با لباس اسپرت وارد یک جلسه مذاکره مهم برای فروش شده اید و شروع به صحبت با طرف دیگر مذاکره می کنید بگذارید خیالتان را راحت کنم در این شرایط شما حتی اگر بی نقض ترین رفتار حرفه ای را هم داشته باشید به هدف اصلی خود نمی رسید زیرا قانون ظاهر حرفه ای را رعایت نکرده اید.

جا دارد بگویم نوع پوشش حرفه ای برای خانم ها و آقایان در محیط کار قطعا متفاوت است و ما قصد داریم در این مقاله از نوع پوشش حرفه ای و کت و شلوار استاندارد که آقایان باید به آن توجه داشته باشند صحبت کنیم پس اگر مشتاقید بدانید یک استایل حرفه ای چه نوع استایلی است با ما همراه باشید.

 

استایل حرفه ای برای مردان حرفه ای چه نوع استایلی است:

 

تنها لباسی که مردان باید در یک محیط حرفه ای و در واقع محل کار خود بپوشند کت و شلوار است آن هم کت و شلواری که تمام استاندارد های لازم را داشته باشد.

حرفه ای لباس بپوشید

یک کت وشلوار استاندارد چه نوع ویژگی هایی دارد؟

 

نکاتی که در این قسمت گفته میشود برای انتخاب یک کت و شلوار استاندارد بسیار مهم است پس لطفا با دقت به این نکات توجه کنید

  • در یک کت و شلوار استاندارد کت باید کاملا فیت نوع اندام شما باشد  و یقه روی سینه خوابیده باشد
  • پیرهنی که انتخاب می کنید که همراه با کت و شلوار استاندارد خود بپوشید باید سفید رنگ و کاملا تمیز باشد، یقه ی این پیرهن باید از یقه ی کت دو تا سه سانتیمتر بالاتر باشد به طوری که کاملا واضح دیده شود.
  • آستین پیرهن تان باید دقیقا روی مچ دست تان باشد به طوری که از انگشت شصتتان دوازده  سانتی متر پایین تر باشد و پیرهن دوتا سه سانتی متر از کت بیرون بزند
  • شلوار یک کت و شلوار استاندارد باید حداقل یک چین بلندتر از حد معمول باشد به طوری که روی کفشتان قرار بگیرد نه بیشتر و نه کمتر.

« این نکته برای آن است که وقتی روی صندلی می نشینید و پای خود را روی پای دیگرتان می اندازید مچ پایتان دیده نشود»

کت شلوار استاندارد و متناسب فیزیک بدن شما چه نوع کت و شلواری است؟

 

 

انتخاب کت و شلوار  استاندارد و متناسب با نوع فیزیک بدنی تان بسیار مهم است زیرا کت و شلواری که متناسب با فیزیک بدنی تان نباشد فقط اندامتان را نامتوازن نشان می دهد.

  • اگر شما از نظر فیزیکی جز درشت اندام ها محسوب می شوید کت و شلوار استاندارد شما بسیار ساده و بدون طرح است.
  • اگر شما قد بلند هستید و یا بدن چاقی دارید باید حتما کت و شلوارتان فیت بدنتان باشد و به هیچ عنوان از کت و شلوار بزرگ و یا گشاد استفاده نکنید چون استایل بدنی تان را کاملا به هم می زند
  • اگرقد کوتاه یا متوسطی دارید بیشتر از کت از شلوار راه راه یا دیپلمات استفاده کنید

« کت و شلوار های راه راه باعث می شوند قد کشیده تر نشان داده شود»

*هیچ وقت با کت و شلوار راه راه پیرهن طرح دار نپوشید و پیرهنی که می پوشید باید کاملا ساده باشد.

* در اکثر کت و شلوار ها یک لیبل روی آستین آنها وجود درد این لیبل مارک کت و شلوار را نشان می دهد و لطفا حتما این لیبل را روی کت وشلورارتان  بردارید.

 

یک کت و شلوار استاندارد و رسمی چه رنگی است؟

 

رنگهای رسمی شامل مشکی، خاکستری روشن (طوسی)، خاکستری ذغالی، آبی سرمه ای و رنگ قهوه ای است؛ این پنج رنگ، رنگ های رسمی ما هستند که از بین این رنگها بیشترین رنگی که استفاده می شود رنگ آبی سرمه ای و مشکی است؛ این دو رنگ بیشترین استفاده را در محافل حرفه ای و محافل سیاسی دارند.

ولی تاکید ما برای رنگ یک کت و شلوار استاندارد و حرفه ای رنگ آبی سرمه ای هست، یعنی سرمه ای که رنگ آن متمایل به آبی است.

  • به یاد داشته باشید در محیط حرفه ای هیچ گاه نباید کت اسپرت بپوشید.

مواردی که از آن ها یاد شد از مهم ترین ویژگی های یک کت و شلوار استاندارد است که توجه به آن ها بسیار مهم و در حرفه ای نشان دادن استایل شما تاثیر گذار است. به خاطر داشته باشید قبل از هررفتاری از سمت شما لباستان شما را در ذهن مشتری قضاوت کرده است.

استایل بر تر

در آخر شما را دعوت می کنم  مقاله پوشش حرفه ای برای خانم های حرفه ای را نیز مطالعه کنید تا از رمز و رموز  استایل خانم های حرفه ای نیز آگاه شوید.

نمایش بیشتر

پارسا عبداله پور

من پارسا عبداله پور، نویسنده و مدرس سخنرانی و مهارتهای ارتباطی، کمک می کنم افراد موفق جامعه با جذابیت در بیان و افزایش مهارتهای سخنرانی و ارتباطی، جایگاه اجتماعی و مالی خود را ارتقا دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا